Dotrzeć do Piły można na kilka sposób. Pierwszym są pociągi PKP, drugim transport własny, trzecim oferta PKS Piła i innych przewoźników. Lokalne autokary i busy łączą miasto z innymi gminami i powiatami, tworząc siatkę połączeń, z których na co dzień korzystają osoby przemieszczające się w celach zawodowych, szkolnych lub rekreacyjnych. Warto pamiętać, że w Pile jest też przystanek autobusów obsługujących połączenia dalekobieżne. Mowa tu o dworcu PKS Piła, z którego startują autokary Sindbad. Przewoźnik oferuje kursy do wielu europejskich krajów, w tym do Francji, Danii, Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Holandii czy na Ukrainę. Z połączeń korzystają m.in. osoby wybierające się na saksy lub na zagraniczne uniwersytety, a także ludzie odwiedzający bliskich za granicą. Transport autokarowy przez wielu jest ceniony za swoją regularność, łatwość dotarcia na przystanek oraz przystępne ceny biletów, czego nie można powiedzieć o ofercie linii lotniczych.
Piła jest nieźle skomunikowana z innymi częściami Polski. Rzut oka na mapę pozwala stwierdzić, że osoby wybierające się do Piły samochodem lub autokarem mogą liczyć na komfortowe warunki podróży. Niedaleko przecinają się DK 11 z DK 10. Obie trasy umożliwiają szybkie dostanie się do innych większych ośrodków miejskich: Bydgoszczy, Torunia, Szczecina, Poznania i Koszalina, a także głównych arterii drogowych kraju, czyli autostrad A1 i A2. Wszystko to sprawia, że podróżowanie do i z Piły jest wygodne, bezpieczne i nie zajmuje dużo czasu.
Strasbourg to istotny punkt na mapie Europy, zarówno dzisiaj, jak i dawniej. O tę konkretną miejscowość walczono właściwie od początku. Do dwunastego roku naszej ery miejscowość była we władaniu Galów, ale potem siłą zdobyli ją rzymscy legioniści. Wznieśli tam fort, który miał służyć przeprawie przez Ren. Przez koleje pięć wieków Cesarstwo Rzymskie skutecznie broniło się przed napaściami barbarzyńców. Jednak w roku pięćsetnym ulegli plemionom germańskim, którzy u boku azjatyckich Hunów zdobyli fort i przemianowali go z niezrozumiałej im nazwy Argentoratum na Stratœburgus, gród przy drodze bitej.
Od tamtej pory miastem rządzili Frankowie. A przynajmniej do końcówki siedemnastego wieku. Potem Ludwik XIV przyłączył Strasbourg do Królestwa Francji. Rzecz jasna to nie był koniec walk o tę konkretną miejscowość.
Dowodem może być rywalizacja między Strasbourgiem a niemieckim miastem Kehl, które rywalizowały o prym w regionie. Dopiero po latach udało się nawiązać współpracę i wznieść most między miastami. I istniał on jako symbol współpracy do drugiej wojny światowej. A kiedy już huki armat ustały, wzniesiono go na nowo, z europejskich funduszy, przy zaangażowaniu obu stron. Od tamtej pory mostem nad renem przemieszcza się kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie!
Jednym z lepszych sposobów dotarcia do Strasbourga, rzecz jasna naszym zdaniem, jest podróż autokarem. Nasze busy do Strasbourga zatrzymują się przy Place de l"Etoile. To właściwie ścisłe centrum, więc opuszczając pokład naszego autokaru w kwadrans możecie znaleźć się na starym mieście, podziwiać katedrę Notre Damę i spróbować tamtejszych smakołyków. A Strasbourg słynie z niesamowitej kuchni.
© 2025 Sindbad
lbl_footer_policy_and_service_info
UX/UI Design by Verseo
lbl_footer_policy_and_service_info
lbl_footer_cookie_settings
© 2025 Sindbad
UX/UI Design by Verseo