Miasto przecina DK 94, będąca głównym ciągiem komunikacyjnym. Sieć dróg wojewódzkich łączy Strzelce Opolskie z okolicznymi gminami i ich atrakcjami turystycznymi, a także pozwala dotrzeć do autostrady A4. Do A4 dojedziemy również korzystając z usług DK 88. Autostrada umożliwia szybkie połączenie z aglomeracją Górnośląską oraz Wrocławiem. Możemy tu też dotrzeć transportem publicznym. Miasto obsługują zarówno koleje, jak i PKS Strzelce Opolskie. Oba dworce – kolejowy i autobusowy – są położone niedaleko siebie, co umożliwia transport kombinowany. Dobrze rozwinięta sieć transportu publicznego ułatwia mieszkańcom okolicznych gmin i sąsiednich powiatów codzienne przemieszczanie się.
Z miasta z łatwością można dostać się dużo dalej niż do pobliskich miejscowości. Strzelce Opolskie znajdują się na trasie autokarów dalekobieżnych Sindbad. To wygodny i tani sposób na podróżowanie do różnych zakątków Starego Kontynentu. Nasze autobusy dojeżdżają do kilku europejskich krajów: Niemiec, Norwegii, Francji, Austrii, Szwajcarii, Włoch, Belgii czy Holandii. Autokarowe połączenia międzynarodowe ułatwiają przemieszczanie się osobom podróżującym w celach zawodowych i edukacyjnych, a także turystom celowo rezygnującym z usług linii lotniczych. Autobusy Sindbad zatrzymują się w zatoczce dla autokarów na Rynku. Ta dogodna lokalizacja przystanku autokarowego umożliwia transport łączony i sprawia, że Strzelce Opolskie mogą być traktowane jako węzeł komunikacyjny dla mieszkańców sąsiednich powiatów.
Strasbourg to istotny punkt na mapie Europy, zarówno dzisiaj, jak i dawniej. O tę konkretną miejscowość walczono właściwie od początku. Do dwunastego roku naszej ery miejscowość była we władaniu Galów, ale potem siłą zdobyli ją rzymscy legioniści. Wznieśli tam fort, który miał służyć przeprawie przez Ren. Przez koleje pięć wieków Cesarstwo Rzymskie skutecznie broniło się przed napaściami barbarzyńców. Jednak w roku pięćsetnym ulegli plemionom germańskim, którzy u boku azjatyckich Hunów zdobyli fort i przemianowali go z niezrozumiałej im nazwy Argentoratum na Stratœburgus, gród przy drodze bitej.
Od tamtej pory miastem rządzili Frankowie. A przynajmniej do końcówki siedemnastego wieku. Potem Ludwik XIV przyłączył Strasbourg do Królestwa Francji. Rzecz jasna to nie był koniec walk o tę konkretną miejscowość.
Dowodem może być rywalizacja między Strasbourgiem a niemieckim miastem Kehl, które rywalizowały o prym w regionie. Dopiero po latach udało się nawiązać współpracę i wznieść most między miastami. I istniał on jako symbol współpracy do drugiej wojny światowej. A kiedy już huki armat ustały, wzniesiono go na nowo, z europejskich funduszy, przy zaangażowaniu obu stron. Od tamtej pory mostem nad renem przemieszcza się kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie!
Jednym z lepszych sposobów dotarcia do Strasbourga, rzecz jasna naszym zdaniem, jest podróż autokarem. Nasze busy do Strasbourga zatrzymują się przy Place de l"Etoile. To właściwie ścisłe centrum, więc opuszczając pokład naszego autokaru w kwadrans możecie znaleźć się na starym mieście, podziwiać katedrę Notre Damę i spróbować tamtejszych smakołyków. A Strasbourg słynie z niesamowitej kuchni.
© 2025 Sindbad
lbl_footer_policy_and_service_info
UX/UI Design by Verseo
lbl_footer_policy_and_service_info
lbl_footer_cookie_settings
© 2025 Sindbad
UX/UI Design by Verseo