lbl_menu3_faq
Znajdują się tutaj najczęściej zadawane przez pasażerów pytania odnośnie takich kwestii jak: zagraniczne przewozy autokarowe, bilety autokarowe, bagaż czy przesiadki.
Bilet ważny jest 12 miesięcy od daty wyjazdu.
Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu 3 sztuk bagażu, w tym 1 sztuki bagażu podręcznego o wadze do 5kg oraz 2 sztuk bagażu podstawowego o wadze nieprzekraczającej 30kg.
Nie. Firma Sindbad nie zajmuje się przewozem przesyłek i nie odpowiada za jakiekolwiek przesyłki przekazywane kierowcom lub pilotom celem przewiezienia ich za granicę.
Autokary wyposażone są w rozkładane fotele, toaletę, klimatyzację, system audio-video, barek z gorącymi oraz zimnymi napojami, a także bezpłatny dostęp do internetu na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej. W naszej flocie są również zamontowane gniazdka 230V wraz z wejściem USB.
Nie. Bilet jest dokumentem imiennym i nie może być udostępniony osobie trzeciej.
Dokumentem uprawniającym do podróży zagranicznej do Państw EU jest paszport lub dowód osobisty (dotyczy obywateli Państw UE).
Wiążących informacji na ten temat udziela Wydział Paszportowy w każdym mieście lub Ambasada danego kraju.
Nie. Legitymacja szkolna lub akt urodzenia nie jest dokumentem uprawniającym do podróży za granicę.
Datę wyjazdu można zmienić najpóźniej na 24h przed datą wpisaną na bilecie. W dniu wyjazdu zmiana nie jest możliwa.
Konkretne miejsce w autokarze przydziela pilot/kierowca podczas przyjęcia na pokład autokaru. W wyjątkowych przypadkach (np. choroba lokomocyjna, niepełnosprawność itp.) istnieje możliwość wpisania prośby, co do miejsca poprzez dział infolinii Sindbad.
Nie. Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone w miejscach określonych w rozkładzie jazdy wg obowiązującego zezwolenia liniowego.
Zabrania się przewozu zwierząt na pokładach autokarów. W wyjątkowych sytuacjach na pisemną prośbę (przesłaną na adres wnioski@sindbad.pl). Przewoźnik może wyrazić zgodę na przewóz małego zwierzęcia (pies, kot, fretka do 4 kg!). Przewożone zwierzę musi posiadać paszport, wszczepiony mikroczip i badania weterynaryjne wymagane na wjazd do kraju stanowiącego kraj podróży. Dla przewożonego zwierzęcia również należy mieć wykupiony bilet. Postanowienia niniejszego regulaminu odnoszące się do przewozu zwierząt nie dotyczą podróży do Wielkiej Brytanii, Danii, Szwecji i Norwegii, gdzie bezwzględnie nie przewozimy zwierząt.
Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w autokarze. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody Pasażera powstałe poza autokarem, nie są objęte ubezpieczeniem.
Tak. Pasażer może wykupić dla siebie drugie miejsce wg obowiązującej na dany dzień ceny biletu.
Dokonując zakupu biletu w biurze podróży za bilet płacimy w walucie jaka obowiązuje w danym kraju ( Niemcy EUR, Anglia GBP itp.). W przypadku zakupu biletu autokarowego na stronie internetowej www.sindbad.pl, płacąc kartą lub przelewem możemy dokonać płatności w złotówkach.
Podczas przejazdu ze względów logistycznych lub bezpieczeństwa podróżnych może zdarzyć się przesiadka. Informacje o ewentualnych przesiadkach udzielane są w dniu wyjazdu.
Niestety nie ma takiej możliwości. Firma Sindbad nie przewozi rowerów na pokładzie autokaru ani w lukach bagażowych.
Drugie miejsce można wykupić w ramach jednej transakcji na naszej stronie www.sindbad.pl. Po wybraniu trasy i dodaniu biletu do koszyka, w karcie „Wypełnij dane” znajduje się checkbox „dodatkowe miejsce” – po zaznaczeniu go, w koszyku doliczy się dodatkowa kwota za drugi fotel.
Nasz firmowa flota jest wyposażony w gniazdka 230V. W przypadku realizacji połączenia autokarem firmy zewnętrznej, nie możemy zagwarantować tego udogodnienia.
Tak, nasi pasażerowie mogą skorzystać z bezpłatnego, bezprzewodowego Internetu na terenie Polski i krajach Unii Europejskiej w autokarach należących do firmowego taboru. Zasięg i prędkość transmisji danych uzależniona jest od operatora sieci komórkowej w danym kraju.
Cena biletu uzależniona jest od kilku czynników, które mają istotny wpływ na koszty realizowanych linii. Trzy główne kryteria decydujące o wysokości opłaty to: dzień tygodnia wyjazdu i powrotu, długość trasy oraz wskaźnik sezonowości (niski, wysoki, święta). Na ostateczny kształt ceny wpływ może mieć również wypełnienie autokaru na danej trasie. Bazując na wieloletnim doświadczeniu przygotowaliśmy algorytmy, na podstawie których system oblicza poszczególne oferty, i tak:
- najtańszym dniem wyjazdowym z Polski jest czwartek, a najdroższym sobota,
- na połączeniach do Polski najtaniej będzie wyjechać w poniedziałek, najdrożej w piątek lub sobotę.
Tak. Pasażerowie z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej mają prawo do nieodpłatnego przewozu wózka inwalidzkiego lub chodzika w bagażniku autobusu. Ze względów bezpieczeństwa wózki inwalidzkie przewożone w bagażniku autobusu muszą być składane oraz nie mogą posiadać napędu elektrycznego.
Tak. Pies przewodnik osoby z niepełnosprawnością lub niewidomej, który musi zostać przewieziony razem z tą osobą, jest przewożony bezpłatnie, o ile dostępny jest dowód w postaci ważnej legitymacji osoby z niepełnosprawnością oraz pies spełnia wymogi Regulaminu dot. mikroczipa, ważnych badań i paszportu.
Zgodnie ze zmianą Ustawy Prawo o ruchu drogowym, która weszła w życie w dniu 15.05.2015r., w autokarach nie ma obowiązku przewożenia dzieci w fotelikach ochronnych.
Dzieci poniżej 12-go roku życia nie mogą samodzielnie podróżować autokarami Sindbad.
Tak. Dzieci powyżej 12-go roku mogą podróżować samodzielnie (z wyjątkiem podróży do/z Włoch, Wielkiej Brytanii i na Ukrainę), opiekunowie odprowadzający dzieci na odjazd autokaru zobowiązani są podpisać dostępny u załogi „Wniosek dotyczący przewozu osób nieletnich”. W przypadku podróży do Wielkiej Brytanii (od 16 roku życia) wymagane są także kopie dokumentów tożsamości rodziców dziecka.
W przypadku podróży dzieci do lat 4, w ramach bagażu dziecka, umożliwiamy nieodpłatny przewóz składanego wózka dziecięcego (typu parasolka).
Pasażer interweniuje w sprawie biletu w Biurze Podróży, w którym bilet został zakupiony (w przypadku zakupu przez Internet prosimy o kontakt telefoniczny z infolinią).
Tak, przewoźnik może potwierdzić bilety zakupione maksymalnie do 5 lat wstecz. Z uwagi na fakt, iż takie dane podlegają archiwizacji w firmie zewnętrznej, uzyskanie potwierdzenia wiąże się z opłatą w wysokości 60zł na konto: ING Bank Śląski oddział w Opolu o numerze 80 1050 1504 1000 0023 3836 9388. Po uiszczeniu opłaty prosimy o przesłanie potwierdzenia przelewu oraz pisemnej prośby do Działu Reklamacji - e-mail: reklamacje@sindbad.pl. W piśmie prosimy o podanie terminu oraz trasy swojego przejazdu.
Zagubienie bagażu zdarza się niezmiernie rzadko, jednakże warto wiedzieć, jak należy postąpić w takiej sytuacji. Wszelkie reklamacje dotyczące zaginionego bagażu należy zgłosić załodze autokaru. W sytuacji zagubienia bagażu prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 77 549 48 45.
Wszelkie opinie i uwagi prosimy zgłaszać
- pisemnie: listem poleconym na adres: Sindbad Sp z o.o., ul. Działkowa 4, 45-144 Opole.
- telefonicznie: +48 77 549 48 45,
- e-mail: reklamacje@sindbad.pl
Wszelkie reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować pisemnie (listem poleconym) na adres Przewoźnika lub drogą elektroniczną na adres e-mail reklamacje@sindbad.pl w okresie 12 miesięcy od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Osobą uprawnioną do składania reklamacji jest Pasażer lub jego prawny opiekun, następca prawny bądź pełnomocnik. Reklamacje złożone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane.
Do reklamacji należy dołączyć bilet lub jego kserokopię, a w przypadku reklamacji dotyczącej bagażu pisemne potwierdzenie jego uszkodzenia lub utraty. W terminie 30 dni od dostarczenia reklamacji Przewoźnik rozpatruje reklamację. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony do trzech miesięcy z zastrzeżeniem powiadomienia Pasażera o przyczynach wydłużenia terminu do rozpatrzenia reklamacji.